Information kring kiosken
Kiosken Olandshallen
Principer bemanning av kiosken i Olandshallen
Respektive ungdoms- och juniorlag ansvarar för att bemanna kiosken med minst 2 st på alla sina egna matcher under säsongen.
Föreningens seniormatcher (Dam A, U, Herr A, U & Legends) bemannas av ungdomslagen och där fördelas matcher så jämnt som möjligt.
Tider
- Har ditt lag dagens FÖRSTA match så är det 1 timme innan matchstart som kiosken öppnas och bemannas.
- Är din match mellan andra matcher räcker 45 min innan er matchstart för att få en bra överlämning från föregående match.
- Seniormatcher som är först eller själva på en matchdag öppnas och bemannas kiosken 1,5 timme innan matchstart. I annat fall räcker 1 timme innan matchstart då det är mer utrymme mellan en ungdomsmatch och en seniormatch.
Kiosknyckel
Det laget som är först på en matchdag öppnar kiosken är även ansvariga för att hämta ut kiosknyckeln hos Alunda Foto.
Det laget som stänger kiosken är ansvariga att lämna tillbaka kiosknyckeln hos Alunda Foto.
Återlämning bör ske så fort som det är möjligt.
Observera att Alunda Foto är STÄNGT PÅ SÖNDAGAR och öppnar normalt 10:00 på lördagar.
Betalning i kiosken sker endast via Swish.
Kiosken ska alltid vara öppen i samband med match! (oavsett serie, cup- eller träningsmatch)
Bemanning
Normalt bemannas kiosken av minst 2 personer (gärna fler för att underlätta ert arbete) men i samband med A-lagsmatcher för både Herr och Dam ska det vara 4 personer (se nedan).
Ingen under 16 år ska stå i kiosken utan målsman. Barn under 10 år ska ej vara i kiosken, förutom korta stunder.
A-lagsmatcher, herr och dam
Från 1,5 timme innan matchstart ska kiosken bemannas av 4 personer varav en är hallvärd.
Hallvärd
Hallvärden är ansvarig att välkomna publiken till hallen och hjälpa till att hitta sittplatser.
Hallvärden är också ansvarig att titta till B-hallen under match.
DET ÄR INTE OKEJ ATT BARN OCH UNGDOMAR ÄR I B-HALLEN!
Den är inte bokad av oss utan där ser vi till att ingen vistas under våra matcher!
Det skräpas bara ner och blir mer jobb för alla inblandad, skadegörelse har dessutom förekommit.
Hjälps vi åt att hålla B-hallen tom blir det enklare att hantera matcharrangemangen och ingen skadegörelse kan då ske där.
Hallvärden ska bära en gul väst som finns i kiosken.
Sargvakter
Laget som har kiosken är också ansvariga att det finns sargvakter.
Det behövs 2 spelare i varje hörn och är spelarna små måste det kompletteras med vuxna.
Sargvakterna bör vara på plats 30 minuter innan matchstart.
Sargvakterna är ansvariga att samla in bollarna när uppvärmningen är avslutad.
Spelare som är sargvakter SKALL bära skyddsglasögon.
Städning
Efter avslutad match så hjälps, kioskpersonalen och föräldrar till sargvakterna, åt att städa både kiosk, toaletter och hallen inklusive läktaren.
Övrigt
Fyll gärna upp med varor som finns i lådorna så kiosken ser välfylld och inbjudande ut!
Lägg fram korvbröd och toast på tining under dagens gång när det börjar ta slut.
Korvbrödet mår inte så bra om man micrar det.
Finns även en stor frys i klubbrummet bakom dörren längst in till höger. Hämta där om frysarna i kiosken är tomma eller nästan tomma.
Fullständiga instruktioner för vad som gäller vid öppning och stängning av kiosken finns i pärmen i kiosken. Instruktionerna finns även här: kioskinstruktioner.pdf
Kioskgruppen:
Nina Collin, 0708- 377482, nina.collin@edu.osthammar.se
Johanna Eriksson,