Dela nyhet
Kioskschema 22/23 P16
18 sep 2022 0 kommentarer
Hej!
Här kommer säsongens kioskschema. Det är 19 pass totalt och ca 6-7h/spelare att bemanna kiosken. Om ni byter med varandra så är det bra om ni meddelar Jenny det. Vi har kiosken på våra egna matcher, samt ett par U-matcher och en dammatch. Det kan bli ändringar under säsongen så ni får kanske vara lite flexibla! :)
Först ut är Zack och Lucas på U-herrarnas match nästa helg!
/Jenny
Kiosken Olandshallen
Kiosknyckel
Det laget som öppnar kiosken är ansvariga att hämta ut kiosknyckeln hos Alunda Foto.
Det laget som stänger kiosken är ansvariga att lämna tillbaka kiosknyckeln hos Alunda Foto. Återlämningen bör ske så fort som det är möjligt.
Observera att Alunda Foto är stängt på söndagar och öppnar normalt 10:00 på lördagar.
Betalning i kiosken sker nu endast via Swish!
Bemanning
Normalt bemannas kiosken av 2 personer men i samband med A-lagsmatcher ska det vara 4 personer (se nedan).
Ingen under 16 år ska stå i kiosken utan målsman. Barn under 10 år ska ej vara i kiosken, förutom korta stunder.
Se vidare instruktioner längre ner på sidan!
Lördag 24/9 – U-herr
12.00-15.00 (öppna och stänga) Lucas & Zack
Onsdag 12/10 – P16
18.00-20.00 (öppna & stänga) Albin & Alex
Fredag 21/10 – P16
20.45-22.30 (stänga) Fabbe & Filip
Fredag 28/10 – P16
18.00-20.00 (öppna) Gustav & Isak
Onsdag 9/11 – P16
18.00-20.00 (öppna och stänga) Leo & Linus
Fredag 18/11 – U-herr
20.45-22.00 (stänga) Marcus & Victor
Lördag 19/11 – P16
17.30-19.00 (stänga) Wilmer & Lucas
Söndag 27/11 – P16
16.00-18.45 (öppna) Zack & Albin
Fredag 9/12 – P16
18.00-20.00 (öppna) Isak & Leo
Lördag 10/12 – Dam
15.00-18.00 (3 i kiosk + 1 hallvärd) Alex, Fabbe, Filip & Gustav
Söndag 11/12 – P16
18.30-20.00 (stänga) Linus & Marcus
Fredag 6/1 – P16
18.00-20.00 (öppna) Victor & Wilmer
Lördag 7/1 – P16
16.00-17.30 (stänga) Lucas & Zack
Fredag 13/1- P16
20.00-21.30 (stänga) Fabbe & Alex
Fredag 27/1 – P16
20.45-22.00 (stänga) Albin & Filip
Lördag 11/2 – P16 Krock i schemat???
12.45-14.30 Linus & Isak
Lördag 11/2 – P16
17.00-18.30 (stänga) Victor & Marcus
Lördag 11/3 – P16
14.00-16.00 (stänga) Gustav & Wilmer
Fredag 24/3 – P16
20.00-22.00 (stänga) Marcus & Victor
A-lagsmatcher
Från 1 timme innan matchstart ska kiosken bemannas av 4 personer varav en är hallvärd.
Hallvärd
Hallvärden är ansvarig att välkomna publiken till hallen och hjälpa till att hitta sittplatser.
Hallvärden är också ansvarig att titta till B-hallen under match. Många barn samlas där vilket är OK men det kan ibland vara mer att städa i B-hallen än A-hallen efter match.
Hallvärden ska bära en gul väst som finns i kiosken.
Sargvakter
Laget som har kiosken är också ansvariga att det finns sargvakter.
Det behövs 2 spelare i varje hörn och är spelarna små måste det kompletteras med vuxna.
Sargvakterna bör vara på plats 30 minuter innan matchstart.
Sargvakterna är ansvariga att samla in bollarna när uppvärmningen är avslutad.
Spelare som är sargvakter SKALL bära skyddglassögen.
Städning
Efter avslutad match så hjälps, kioskpersonalen och föräldrar till sargvakterna, åt att städa.
Övrigt
Fyll gärna upp med varor som finns i lådorna så kiosken ser välfylld och inbjudande ut!
Om varor tar slut så kontakta någon ur kioskgruppen gärna via mejl eller sms!
Skriv även en lapp och informera de som tar över kiosken vad som saknas.
Lägg fram korvbröd och toast på tining under dagens gång när det börjar ta slut. Korvbrödet mår inte så bra om man micrar det.
Finns även en stor frys i samlingsrummet bakom dörren längst in till höger! Hämta där om frysarna i kiosken är tomma eller nästan tomma.
Fullständiga instruktioner för vad som gäller vid öppning och stängning av kiosken finns i pärmen i kiosken. Instruktionerna finns även här: kioskinstruktioner.pdf
Inget domararvode skall betalas ur kioskkassan, Domarna begär ersättning via innebandyns IBIS System. utbetalningar sköter kassören.
Kioskgruppen:
Nina Collin
070-377482
nina.collin@edu.osthammar.se
Ulrika Mattsson
070-2450184
nuffe16@hotmail.com
Marie Åström
Kommentarer